banner

De trein, een modern, duurzaam, veilig en comfortabel vervoermiddel dat voor iedereen toegankelijk is, en de ruggengraat van de mobiliteit in België vormt. Op termijn willen we dat de trein, én het NMBS-aanbod, een bewuste en gewenste keuze is van onze reizigers.

Daarom willen we aantonen dat we in een voortdurend veranderende mobiliteitswereld aan de verwachtingen van onze klanten kunnen beantwoorden. Het team Corporate Communication, Brand & Public Relations werkte, in samenwerking met de verschillende directies van NMBS, met het agentschap TBWA aan een merkstrategie.

Deze merkstrategie heeft als doel ons bedrijf duidelijk te positioneren en haar alle middelen te geven om de uitdagingen aan te gaan die onze onderneming te wachten staan, zoals : de liberalisering van het nationale reizigersvervoer, het behoud van onze opdracht van openbare dienst voor een periode van tien jaar op het volledige Belgische net.

De campagne “Onderweg. Naar beter.” is opgebouwd rond eenvoudige momenten, tussen dagdromen en werkelijkheid. De personages vertrekken uit een scène uit het dagelijkse leven, en worden meegesleept door hun gedachten waarin de trein steeds een rol speelt dankzij de diverse dimensies van het treinreizen: familiaal, collectief en maatschappelijk.De campagne werd voor het eerst verspreid in 2021 en komt eind augustus 2022 terug. Ze werd geactualiseerd, en is er één groot verschil: net zoals onze reizigers verschijnen de personages nu ook  zonder mondmasker. Wat een genot om hun glimlach terug te zien!

Ontdek hier de ‘uncut’-versie (90'') van onze campagne “Onderweg. Naar beter"

We hebben ook de productieploeg gevolgd tijdens het draaien van de reclamespots en hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om meer te weten te komen over het DNA van de campagne. Hier ontdekt u enkele interviews met de mensen die aan de basis stonden van de nieuwe imagocampagne bij NMBS, en met het creatieve team van TBWA en de regisseur van de spots.